semn spre carte?

8 Ian

Aș vrea să fiu un cunoscător al viitorului. Am în față un glob de cristal și el a fost întors pe  toate părțile. Acum ninge în el cu de toate(ca într-o shaorma) și îmi este greu să prevăd ce se va  întâmpla cu noi în viitor. Îmi e teamă ca prin acțiunile mele, ale noastre, să nu frânăm evoluția omenească.

Privesc în urmă și văd cum societatea umană tot încearcă să se smulgă din gravitație, din cărți, din romantism, din sentimentalism…Văd cum anumite generații se încăpățânează să tragă înapoi generațiile următoare crezând că nu e bun zborul de Icar, spre cinism, individualism, virtual, al acestora din urmă

Poate din această contradicție permanentă între generațiile a tot știutoare și cele dornice de zbor spre necunoscut se naște spirala déjà plictisitoare în care omenirea periodic o ia mereu de la capăt.

Privesc plăcuțe indicatoare și nu știu ce cale să aleg. Nu știu nici pentru mine dar să sfătuiesc pe alții, mi se pare o alunecare în vinovăție. Văd plăcuțe inscripționate cu semn spre carte în opoziție cu indicatoare spre cer sub forma unui deget mijlociu, gest ce pare o sfidare jignitoare.

Modul de exprimare elaborat, cu fond și formă(diacritice, cratime, semene de punctuație), contrastează cu simplificările, prescurtările, englezismele, emoticoanele.

Devin un fel de laș neutru, perceput de multe ori ca fiind pentru…contra sau un șmecher ce folosește umorul personal pentru a evita o opinie clară.

Când nu am fost așa, am fost catalogat comunist, depășit, conservator, fixist sau snob, fals, dezechilibrat. Ocupam spațiul dintre capră și varză și eram plin de vânătăi de la copite și împroșcat cu zeama de varză. Acum stau tot între capră și varză dar pe post de spectator. Nici acum nu-mi e bine dar cel putin nu pot fi învinovățit că mă opun progresului sau că îmi neg istoria.

Sunt un egoist notoriu care se lasă în bătaia vânturilor de capră și varză. Si ca să apelez iar la umorul personal, pot spune că mirosul vântului de varză este mai urât decât mirosul vântului de căprioară. E și normal să fie așa. Varza este déjà murată iar căprioara pare că este ajutată de vânturi la propulsie spre viitorul… încă necunoscut. 😉

8 răspunsuri to “semn spre carte?”

  1. irealia Ianuarie 8, 2014 la 15:06 #

    Umorul face bine la nervi, trebuie folosit fără măsură! 😉
    Mulțumesc pentru că alegi să te alături semnului spre carte! Unde-s mulți, puterea crește!

  2. Sonia Ianuarie 8, 2014 la 17:53 #

    Mulțumesc pentru link. Contează. Duce spre un articol drag mie și deci direct spre sufletul meu.

  3. geluodagiu Ianuarie 9, 2014 la 00:37 #

    Andreotti,

    Mă încântă că iți place prostioara scrisă de mine, Mulțumesc! 🙂

  4. dnchiriac Ianuarie 10, 2014 la 17:39 #

    Gelule, chestia cu capra si varza….cam toti suntem pe acolo, la un cap de pod,cu un lup la capatul celalalt, gandindu-ne cum sa o scoatem la capat ca sa trecem apa cu toate intregi, dar fara sa ne pape …lupul! Daca te intereseaza si prostioarele mele, le gasesti pe: http://dancristianchiriac.wordpress.com/ . Te astept cu comentarii!
    P.S. (trebuie insa sa ai rabdare, Prostioarele mele sunt mai mari, adica adevarate prostii!).

    • geluodagiu Ianuarie 10, 2014 la 20:42 #

      Am intrat pe nesimțite
      Fără să mă fac văzut
      Am intrat doar pe citite
      Comentarii n-am avut
      Mi-a plăcut ce scrii acolo
      Am rămas puțin cam mut
      Galsu-mi dreg de-acum încolo
      Si-ai să vezi că am trecut
      Voi lăsă și comentarii
      Cu reacții la ce scrii
      Să moară toți „pișcotarii”
      Să vadă că suntem vii
      😆 😆 😆

Trackbacks/Pingbacks

  1. semn spre carte? | doar muzica - Ianuarie 8, 2014

    […] semn spre carte?. […]

Lasă un răspuns

