duzina de cuvinte(sau chibrituri…nici nu mai știu)

21 Dec

Am deschis cu sfială această ultimă cutie de chibrituri din duzină, Ultima pentru că în marea mea dezordine temporală, am udat cu lacrimi, salin, scăpăriciul celorlalte zece, unsprezece(că nici nu mai știu). Nu am deschis-o pentru a reaprinde ceva sau pentru un recurs la o sentință déjà definitivă.

Mă oprisem din saltul meu pe asimptote,  către infinituri… mă oprisem într-un punct de inflexiune, să las ori să primesc un mesaj (nici asta nu mai știu). Mașina timpului și salturile mele fără nici o regulă mă poposiseră într-un desiș  de rarități, sub un lampadar vechi, pe un fotoliu tocit de foiala leneșe a unor mici feline. Ascultam muzica produsă de un patefon, al cărui braț era asemenea unei crengi cu  noduri iar la capăt avea un ac în forma de gheară de pisică. Aproape adormisem. M-am trezit brusc, ca dintr-un coșmar visat de un brăduț. Se făcea că brăduțul fusese smuls din lumea lui și din dragoste fusese adăpostit în casa unui copil, lângă o sobă…discul sărea, sau mai corect, acul sărea și muzica se repeta…nevermore…nevermore…

In lumina slabă a lampadarului pe suprafața unei oglinzi cu rama patinată de vreme, în colțul din dreapta jos sau sus(nu mai știu bine), trona un portret de fată, creionat în stilul anilor ’50.

Mi-am amintit de primul meu tuns la frizerie, când mă simțeam ca un mic Samson, păcalit de experimentatul frizer, care lipise abțibilduri pe oglindă, cu portretul unei fete frumoase, Dalila

 

13 răspunsuri to “duzina de cuvinte(sau chibrituri…nici nu mai știu)”

  1. alma nahe Decembrie 21, 2013 la 00:57 #

    Corbușorule, nu te mai victimiza! Ai aprins singur bețigașul de chibrit. Graba strică…scăpăriciul. 😉 Mașina timpului e precisă, eu așa știu. Că dacă nu e, atunci e a spațiului.

  2. ComiCultural Decembrie 21, 2013 la 13:22 #

    M-ai fentat, menestrele! Când m-ai agățat întâiași dată pentru prima oară, acu vreo trei luni, mi-ai zis că tu mai mult cu muzica, mai puțin cu cuvintele. Păi și atunci ce e cu atmosfera asta de cădere în nostalgie iremediabilă?… Doar cei care simt și gândesc în același timp pot scrie așa. (Ins)Piratule de Idei!

  3. Adrian Decembrie 22, 2013 la 12:04 #

    E mult mai palpitant când îţi iese cu ultima încercare, mai multă culoare, emoţie, chiar dacă…. nevermore… Ai aşternut foarte frumos cuvintele. Mă bucur că am trecut pe aici

    • gelu odagiu Decembrie 22, 2013 la 12:36 #

      Si eu mă bucur de trecerea ta(sper să se mai repete) dar și de a mea pe la tine 🙂 (sigur se va mai repeta)

      • Adrian Decembrie 22, 2013 la 13:00 #

        Sigur… e şi la mine! Şi mie îmi plac salturile pe asimptote! 🙂

  4. Lolita Decembrie 22, 2013 la 14:16 #

    Îmi place izul interbelic al scrisului de aici, cu parfum de amintiri şi frumos, de trăiri inedite! Mă bucur că, deşi trecerea mea e pe la sfârşit de an, e un început minunat! 🙂
    Sărbători cu bine! 🙂

    • gelu odagiu Decembrie 22, 2013 la 14:44 #

      Bun venit, Lolita, în parfumeria mea dar și a ta de acum(sper)!

  5. dordefemeie Decembrie 22, 2013 la 17:47 #

    Masina timpului te duce intotdeauna exact acolo unde trebuie, dezveleste amintirile de care ai nevoie, emotiile uitate aparent, dar care asteapta mereu momentul potrivit pentru a iesi la iveala… si tu le-ai evocat,,, si ele au venit, in scrisul tau si in gandul meu.

    • gelu odagiu Decembrie 22, 2013 la 17:54 #

      Ce s-ar face fără mașina timpului, scrisul meu și gândul tău(sau invers…că nici nu mai știu cum e) 😉

  6. geluodagiu Iulie 13, 2014 la 11:44 #

    Până aici, toate bune. O duzină de cuvinte îngroșate și tot atâtea comentarii.

Lasă un răspuns

